Lékó Tamás - Kedvenc 2014-es dalok

2015.01.01. 12:06, rerecorder

the-black-keys.jpg

Az év végi összegzés hagyományos módja a Recordernél, hogy a közösen összeállított Top 50-es albumlista után - amin idén Ariel Pink lett az első - a kedvenc dalainkat szerzőnként publikáljuk, karácsonyt követően. A 2011-es2012-es2013-as sorozat után itt megy a 2014-es daldömping, a stáb ABC-rendjében haladunk, a felvételek egy rögtön meghallgatható playlist-ben, rövid kommentárokkal - a sort Biczó Andrea és Csada Gergely nyitotta, Dömötör EndreElekes RolandJudák Bence és Kálmán Attila után ma Lékó Tamás, a Recorder fotósa a lemezlovas (a nyitóképen a The Black Keys).

Szerteágazó zenei érdeklődésem miatt stílusonként választottam egy-egy dalt 2014-ből, íme:


(A Black Keys-féle The Weight Of Love nincs a Spotifyon de így legalább megnézitek a zseniális videót a számcímre kattintva, persze csak ha 18 évesek elmúltatok.)


azealia.jpgHiphop
Azealia Banks: Heavy Metal And Reflektive

Nálam még mindig ő number one hiphopper, talán mert kisebb popsi?


Rock
The Black Keys: The Weight Of Love

A kedvenc lemezem nyitószáma akárhányszor hallom, elvarázsol és a portugál nyaralásunkat juttatja eszembe.


Pop
Tove Lo: Habits

Svédország idei felfedezettje, először azt hittem rá, hogy nagy kedvencem, Lykke Li új száma szól.


Indierock
Cloud Nothings: I'm Not Part Of Me

Hogy ez a szám hogy került a lemez végére, nem értem, talán a legjobb albumzáró dal is evör.


Indiepop
Sir Sly: Gold

Fogalmam sem volt erről a zenekarról, csak úgy bellehallgattam, ha már a Spotify ajánlja és boom, az egész lemez slágerparádé.


r'n'b
Banks: Beggin for Thread

Az újvonalas r'n'b-k közül nekem ez volt a kedvencem. Azért amikor megláttam a dalt a Billboard Alternative Rock listáján, nagyot néztem.


House-Disco
Kiesza: Hideaway

kiesza-hideaway.jpgMintha a 90-es évekbe repülnénk - amikor először voltam Angliában, akkor szóltak ilyen dalok a klubokban. New Yorkban még a klip forgatási helyszínét is megkerestem, és még pár tánclépést le is jártam ott.


Nu-Disco
Todd Terje: Delorean Dynamite

Vágyaim netovábbja egy Delorean DMC-12-vel 1981-ben Stockholmtól Tromső-ig vezetni. Valószínűleg más sem szólna.


Electronica
Clark: Winter Linn

Nekem idén tűnt fel az előadó és egyben az év buliját is jelentette: a teslás fellépésén elszálltam.


Szintipop
Future Islands: Seasons

Egy újabb back to the 80's. Úgy látszik öregszem, bár ez a dal a legtöbb neves zenei fórum listáján az első helyen végzett. Éljen a nosztalgia!

Lékó Tamás


LÉKÓ TAMÁS KEDVENC 2013-AS DALAI ITT HALLHATÓK!

https://recorder.blog.hu/2015/01/01/leko_tamas_kedvenc_2014-es_dalok
Lékó Tamás - Kedvenc 2014-es dalok
süti beállítások módosítása