Jönnek az interneten a korhatáros klipek és az utólagos termékelhelyezések

2014.10.03. 12:07, subrecorder

lady-gaga-telephone-diet-coke-product-placement.jpg

David Cameron brit miniszterelnök konzervatív/elitista politikájának szele elérte a zeneipart is: mától, azaz 2014. október 3-ától kezdve nem nézhetsz meg bizonyos videoklipeket, ha nem vagy elég idős hozzájuk. És ez még csak a kisebbik rossz hír.

Cameron az online videók korhatár-besorolására létrehozott tervezetet már augusztusban benyújtotta, ami aztán úgy ment át a Lordok Házán és az Alsóházon is, mint kés a vajon. A YouTube, a Vevo és természetesen a BBFC (a brit médiahatóság) is benne vannak a dologban és mindenkit azzal nyugtatgatnak, hogy az átlagfelhasználó semmilyen különbséget nem fog észrevenni. Maguk a zeneipari szereplők (akiknek ugye a kontentjét cenzúrázzák majd) is két táborra oszlottak, vannak, akik támogatják a dolgot (például Jessie J) és vannak akik nyilvánosan is szólnak ellene. Ebbe a csoportba tartozik FKA twigs, akiről például elmondható, hogy videóinak nagy része formabontóan művészi módon ábrázolja a szexualitást. Az énekesnő így nyilatkozott a BBC-nek: "Szerintem arra, hogy megvédjük a fiatalabb közönséget nem az a megoldás, hogy tiltunk, hanem hogy alternatívát nyújtunk. Igen, az én videóimban nyíltan feltűnik a szexualitás és ezzel véleményem szerint semmi baj nincs. Miért ne tanulhatnák meg és fedezhetnék fel a felnőtt szexualitást a fiatalabbak? Miért ne? Nem a viktoriánus korban élünk, miért akarnánk elnyomva lenni? Azt akarjuk, hogy ezek a gyerekek zárt ajtók mögött csináljanak fura dolgokat, vagy inkább egy olyan nemzet akarunk lenni, amely példát mutat azzal, hogy a tiltás helyett inkább elmagyaráz?" A döntés egyelőre csak a brit kiadók előadóinak videóit érinti és próba jelleggel fut, de nem elképzelhetetlen, hogy a példa más országokra is átragad.

De van még ennél cifrább is: a Universal engedélyezte, hogy a már létező zenei videóiba utólagosan reklám céllal termékeket helyezzenek el. Ráadásul mindezt cserélhető módon, vagyis ha az egyik hirdetési kampány lejár, utána ugyanarra a helyre jöhet egy következő. Így előfordulhat például, hogy a Nirvana Smells Like Teen Spiritjének klipjében egyik héten Coca-Colát szorongatnak majd a headbangelő tinik, a következőn pedig valamilyen más üdítőt. Természetesen a termékelhelyezés eddig sem volt újdonság a zenei világban (Beat Pill?), de ez egy teljesen új korszak előfutára lehet az online marketingben. A hivatalos indoklás a döntésre az, hogy így lerövidül a produkciós idő, mivel a kiadóknak és a rendezőknek nem kell majd hosszú megbeszéléseken részt venniük, ahol a termékeket eladni kívánó vállalatokkal közösen megbeszélik, pontosan hol és mikor tűnjön fel mondjuk az a bizonyos ablaktisztító. Továbbá a Universal fogadkozik, hogy utólag nem montíroznak a videókba olyan terméket, amely sértené az előadó vagy a klip művészi integritását, hitelét. A módszert Avicii új videójában fogják tesztelni, amiben először Grand Marnier likőrt láthatunk majd egy asztalon (gondoljuk mi), majd később valami teljesen mást.


Az első bekezdéshez:


megtalálod mind a 10 "eldugott" terméket Lady GaGa klipjében?

https://recorder.blog.hu/2014/10/03/jonnek_a_korhataros_klipek_es_az_utolagos_termekelhelyezesek_az_interneten
Jönnek az interneten a korhatáros klipek és az utólagos termékelhelyezések
süti beállítások módosítása