A Vulfpeck nevű funkzenekar el akart menni turnézni. És azt akarták, hogy az összes koncert legyen ingyenes. Lehetetlen? Nem, csak egy jó ötlet kell hozzá, pár rajongó, és az ő Spotify fiókjuk.
A Los Angeles-i zenekar múlt héten feltett egy új lemezt a Spotify-ra. A 10 számos Sleepify album különlegessége, hogy az összes dal fél perc...csend. Vagyis semmi nem szól. A Spotify minden egyes dal-lejátszás után 0,5 centet fizet (az USA-ban) az előadónak. Az énekes Jack Stratton elmondása szerint tehát, ha éjjel repeat-re állítva bekapcsolva hagyod a "lemezt" és amíg alszol, 80-szor "hallgatod meg", máris kerestél a zenekarnak 4 dollárt, amit a turnéra fognak elkölteni. Ez nem tűnik olyan soknak, de jelenleg már körülbelül másfél millió összhallgatásnál járnak a dalok. Sok kicsi tehát sokra megy. Ráadásul az alapján fogják szervezni a koncerteket, hogy hol hallgatták meg a legtöbben, a legtöbbször a lemezt, és azokban a városokban játszanak majd.
SOKAN VITÁZNAK, HOGY A SPOTIFY MEGÖLI, VAGY FENNTARTJA A ZENEBIZNISZT. MI IS ÍRTUNK RÓLA.
És hogy maga a Spotify hogyan reagált az akcióra? A cég egy képviselője így nyilatkozott: "Ez egy ügyes húzás, de mi a jobban szeretjük a Vulfpeck régebbi lemezeit. A Sleepify egy elég nagy John Cage-lopásnak tűnik." John Cage avantgárd komponista az 50-es években készítette el kísérleti zeneművét, a 4'33-at, ami szintén csak csend, három felvonásban. Szerintünk akkor is remek ötlet.
Itt meghallgathatod a Sleepify-t ha segítenéd a zenekart:
ezen a videón mutatja be Jack Stratton az üzleti modellt:
ez pedig a Vulfpeck legutóbbi (valódi) lemeze 2013-ból: