Egy nap alatt egymillió felett a Recorderen debütált Boggie-klip nézettsége

2014.01.21. 10:16, rerecorder

boggie_1.jpg

Tegnap felkapta a világ egy magyar előadó klipjét: a dalszerző-énekesnő Boggie első videója - amelynek még tavaly decemberben nálunk volt a premierje - a retusálás folyamatát mutatja be három és fél percben, a Lőrincz Nándor és Nagy Bálint által rendezett alkotás felkerült az igen népszerű Gizmodo nevű amerikai tech- és desingblogra és onnan villámgyorsan egy nap alatt bejárta a világot, már egymilliós látogatottság felett jár és még csak most pörög igazán.

Az eredetileg francia nyelvű Nouveau Parfumből készült egy magyar változat is (Parfüm - a dalt Boggie, azaz Csemer Boglárka írta Sebestyén Áronnal a magyar szöveg Dorozsmai Péteré), de az előbbi járja be épp most a világot, na meg persze a hozzá készült remek video, ami technikai és ideológiai vitákat egyaránt generál, ám meglehetősen komoly elismerést von maga után. A cikk írásakor a legnépszerűbb megosztása a Vimeon pörög, itt 480 ezer a nézettsége, az eredeti, egy hónappal ezelőtti megosztás ugyanitt 53 ezernél tart, a magyar nyelvű változat a YouTube-on 250 ezernél, a kínai Youku-oldalon 223 ezernél jár és persze osztódással szaporodnak a további helyek, ahol megtekinthető. A klipet a Facttől kezdve számos fontos zenei oldal is átvette.

Sokan azt hiszik, hogy a videó egy létező szoftvert mutat be működés közben, holott az egészet természetesen aprólékos, hónapokig tartó munkával készítette a stáb és a képernyőn látható "retusáló szoftver" arculatát is a rendezők kreálták. Boggie-t is elképesztette a dal és a videó hirtelen sikere, a Recordernek is meghatottan nyilatkozott: "nem is tudom, hogy mit gondoljak, nem is tudtam aludni, egész éjszaka ezen gondolkodtam, hogy mekkora ereje van egyetlen klipnek, hogy mennyire megérte a befektetett munka, hogy hirtelen sok százezer ember látja és a világon mindenhol értik az üzenetet. És egyetlen nap alatt rengeteg megkeresés érkezett amerikai tévéshow-tól brit portálokig."

"A klipet két gimnáziumi osztálytársammal, Lőrincz Nándorral és Nagy Bálinttal készítettük, hónapokig hallgattuk a dalt és agyaltunk rajta, hogy milyen legyen a videó. Bár ők a gimi után filmes pályára tértek és már nem kezdők, de nekik is ez volt az első klipjük. Annyira boldog vagyok, hogy a Tom-Tom Recordsnál vagyok, mert ezt a klipet alighanem nem sok kiadónál merték volna bevállalni. Bíztak bennünk, mindannyian tudtuk, hogy bátor vállalkozás, de finanszírozták, hagyták, hogy ilyen legyen "oké Boggie, csináljátok!" Attól is nagyon boldog vagyok, hogy a magyarok is úgy osztják meg, hogy "milyen jó klipet csináltunk", hogy ez egy közös magyar siker. Ennek részese lenni nagy boldogság és nagy felelősség is, nagyon büszke vagyok."

Megkérdeztük a klip nagy sikerű fogadtatásáról az alkotókat, Nagy Bálintot és Lőrincz Nándort is, akik elmondták, hogy mindezt nagyon izgalmas szituációként élik meg: "nagyon jó érzés látni, hogy milyen hatása van annak, ha valami bekerül a nemzetközi vérkeringésbe. Az inspirációt a workout- és evolution-videók jelentették, amelyek leginkább a Photoshop-alapú képretusálás folyamatát mutatják be. Három fő fázisa volt a munkának az egész klip aprólékos megtervezése, a mindössze fél napig tartó forgatás és a négy hónapig tartó utómunka. Technikailag le kellett modellezni az ötletet, több sminkelési stációt vettünk fel, többféle hajviseletet, négy világítást és fényviszonyt. Ezután jött az utómunka, mely során először trekkelni kellett az arcot, azaz a különböző felvételeket szinkronba hozni egymással, hogy úgy tűnjön mintha egyetlen felvételt látnánk, majd erre jöttek a különböző layerek, melyek az arc átalakulását követték le és természetesen az álszoftver az ikonokkal."

Elmondták azt is "annak ellenére, hogy ez egy technikai, vizuális videó, fontos cél volt, hogy legyen dramaturgiája is, látszódjanak az arcon végbemenő hangulati változások, a kontraszt a technika és a között, ami éppen történik Boggie arcán. A dal tartalmából akartunk kiindulni, nem pedig egy vizuális ötletre ráhúzni a klipet. A cél a továbbiakban is az, hogy úgy csináljunk eredeti, impulzív videókat, hogy azok a tartalommal mindig összhangban legyenek." Bálint és Nándor amúgy mindig közösen dolgozik, rendezőpárost alkotnak, készítettek három kisjátékfilmet és néhány reklámot, társadalmi célú hirdetést is, jelenleg második zenés projektjükön munkálkodnak: "az Egyéjszakás című kisfilmünk épp nemrégiben, 2013 végén egy francia filmfesztiválon nyert díjat, most pedig Palya Beával az ő -projektjén dolgozunk, hetente két videó jelenik meg, a vállalásban az az izgalmas, hogy a klipekben azt látjuk viszont, ahogyan a dalok valóban elkészülnek a stúdióban."

"VALÓDI SZÉPSÉG A BELSŐ VILÁGUNKBAN" - MAGYAR NYELVŰ VIDEÓ ÉS BOGGIE-INTERJÚ ITT!

itt pedig a szóban forgó, világszerte pörgő francia nyelvű Boggie-videó, a Nouveau Parfum:

Címkék: boggie
https://recorder.blog.hu/2014/01/21/egy_nap_alatt_egymillio_felett_a_recorderen_debutalt_boggie-klip_nezettsege
Egy nap alatt egymillió felett a Recorderen debütált Boggie-klip nézettsége
süti beállítások módosítása